Lingua-Journal for Language Education and Research-
Lingua27号(2016年度)掲載論文
タイトルをクリックすると、「上智大学学術情報リポジトリ(Sophia-R)」の各論文ページをご覧いただけます。
第1部:論文編
年度 | 号 | 著者 | タイトル |
---|---|---|---|
2016 | 27 | A.D. BRINHAM | Learners' Perceptions of Extensive Reading as an Effective Means to Improve Language Proficiency |
2016 | 27 | Naoko HOSODA | Defining bilingualism:The case of Japanese University Students |
2016 | 27 | 水澤 祐美子 MIZUSAWA Yumiko |
日本人大学生のショート・エッセイにおける言語的特徴 |
2016 | 27 | Philip PATRICK | The listening Process / An Examination of the Listening Process and the Assessment of Listening |
2016 | 27 | Richard PINNER | Understanding Meaning: Defining Expectations in Vocabulary Teaching |
2016 | 27 | Geraldo FARIA | Robust Expressions of Negation: A Morphological Study of the Bakairi Language |
2016 | 27 | Angustias DE ARCOS PASTOR | Haiku y microrrelato: ¿de verdad se parecen tanto? |
2016 | 27 | 黄 琬婷 HUANG Wanting |
「前後関係の表明」から探る接続詞“然后”の意味・機能の共通性 |
第2部:教育実践編
年度 | 号 | 著者 | タイトル |
---|---|---|---|
2016 | 27 | Quenby Hoffman AOKI | "Keep Writing !": Integrating Writing Fluency Practice in a CLIL Approach to Academic Communication |
2016 | 27 | Jesús M, MARTÍNEZ ASTUDILLO. | Análisis de expectativas y creencias de estudiantes universitarios japoneses de español como segunda lengua en su primer año |
2016 | 27 | 張 彤 ZHANG Tong |
「内容言語統合型学習(CLIL)」を取り入れた中国語授業の試み |
2016 | 27 | 張 彤 ZHANG Tong |
教室内の学習から教室外のコミュニケーション活動へ―中国語母語話者との交流を通して |
第3部:シンポジウム等報告
年度 | 号 | 著者 | タイトル |
---|---|---|---|
2016 | 27 | Chantal HEMMI Satomi FUJII Philip PATRICK Graham MACKENZIE Miki SHROSBREE Natalie CLOSE Vincent PETRIN |
Symposium for CLIL in a Japanese Tertiary Education Context |
2016 | 27 | Graham MACKENZIE | Lunchtime Gatherings of English Medium Instructors at Sophia University |