Lingua-Journal for Language Education and Research-

Lingua27号(2016年度)掲載論文

タイトルをクリックすると、「上智大学学術情報リポジトリ(Sophia-R)」の各論文ページをご覧いただけます。

第1部:論文編

年度 著者 タイトル
2016 27 A.D. BRINHAM Learners' Perceptions of Extensive Reading as an Effective Means to Improve Language Proficiency
2016 27 Naoko HOSODA Defining bilingualism:The case of Japanese University Students
2016 27 水澤 祐美子
MIZUSAWA Yumiko
日本人大学生のショート・エッセイにおける言語的特徴
2016 27 Philip PATRICK The listening Process / An Examination of the Listening Process and the Assessment of Listening
2016 27 Richard PINNER Understanding Meaning: Defining Expectations in Vocabulary Teaching
2016 27 Geraldo FARIA Robust Expressions of Negation: A Morphological Study of the Bakairi Language
2016 27 Angustias DE ARCOS PASTOR Haiku y microrrelato: ¿de verdad se parecen tanto?
2016 27 黄 琬婷
HUANG Wanting
「前後関係の表明」から探る接続詞“然后”の意味・機能の共通性

第2部:教育実践編

年度 著者 タイトル
2016 27 Quenby Hoffman AOKI "Keep Writing !": Integrating Writing Fluency Practice in a CLIL Approach to Academic Communication
2016 27 Jesús M, MARTÍNEZ ASTUDILLO. Análisis de expectativas y creencias de estudiantes universitarios japoneses de español como segunda lengua en su primer año
2016 27 張 彤
ZHANG Tong
「内容言語統合型学習(CLIL)」を取り入れた中国語授業の試み
2016 27 張 彤
ZHANG Tong
教室内の学習から教室外のコミュニケーション活動へ―中国語母語話者との交流を通して

第3部:シンポジウム等報告

年度 著者 タイトル
2016 27 Chantal HEMMI
Satomi FUJII
Philip PATRICK
Graham MACKENZIE
Miki SHROSBREE
Natalie CLOSE
Vincent PETRIN
Symposium for CLIL in a Japanese Tertiary Education Context
2016 27 Graham MACKENZIE Lunchtime Gatherings of English Medium Instructors at Sophia University

ソーシャルメディア