カリキュラム・ポリシーCurriculum Policy

語学科目は、個人が複数の言語を活用する複言語主義の立場を取りながら、グローバル社会で通用する知識・技能を育み、異なる文化や価値観などの多様性を理解することを目指すものである。大学のディプロマ・ポリシー及びカリキュラム・ポリシーに沿って英語、初習言語及び日本語のカテゴリーごとにカリキュラムを編成する。
教育内容・方法については、次のとおりである。

英語

CP1.内容言語統合型学習(CLIL)の手法を取り入れ、英語で学び考えるための運用能力(EAP= English for Academic Purposes)を高め、学術的な内容を英語で学ぶことで批判的思考力や協働力を伸ばすことを目的とする。

CP2.「英語を学ぶ」ことに加え「英語で学ぶ」ことを通じて、学術的な英語力を伸ばすための必修科目を配置する。また、機能的英語運用能力を身につけさせるため、各自の専門性や必要性、習熟度、興味関心に応じて自由に履修できる選択科目を提供する。

初習言語

CP1.「聞く・話す・読む・書く」の4 技能をバランスよく身につけるとともに、言語の背景にある文化の多様性への理解を深め、各言語の特性に応じた運用能力を高めることを目的とする。

CP2.習熟度に合わせた段階的な履修が可能な教育体系を編成し、「聞く・話す・読む・書く」の4 技能の効果的な育成を目指した統合的な教室活動を実践する。また、個別の目的に特化した教育実践を行う科目も提供する。

日本語

CP1.多様な学習背景やニーズを考慮した幅広い科目編成を行い、学生が各自のニーズに合った科目を履修し、段階的に日本語の運用能力を高めることを目的とする。

CP2.習熟度に合わせた段階的な履修が可能な教育体系を編成する。「聞く・話す・読む・書く」の4 技能の効果的な育成を目指したコミュニカティブで統合的な教室活動を実践する。専門的な日本語科目や日本語母語話者向け科目では、個別の目的に特化した教育実践を行う。

Taking the position of plurilingualism in which individuals adequately utilize multiple languages, we aim to develop student knowledge and skills necessary in a globalized society and nurture an understanding of the diversity of different cultures and values. In accordance with the university's Diploma Policy and Curriculum Policy, the English, Modern Languages and Japanese curricula are implemented. Below are the content and methodology for each of these three components:

English

CP1. We aim to develop students’ academic study skills through EAP (English for Academic Purposes), and employing a CLIL approach they will learn an academic subject in English. The purpose is to develop students’ critical thinking and collaborative skills through the curriculum.

CP2. Through the compulsory courses, students will not only develop their linguistic skills but also the curriculum is aimed at nurturing academic English proficiency through “learning in English”. The Elective Courses provide opportunities for students to develop their ability to use English functionally through a range of courses based on specialisms, depth of achievement, learning needs and interests.

Modern Languages

CP1. The curriculum aims to develop the four skills (listening, speaking, reading, and writing) in a well-balanced manner, and to deepen the understanding of the cultural diversity surrounding the languages, and to improve the students’ functional operational skills, following the characteristics of each language.

CP2. The program is organized in a way that students are able to develop their language at an appropriate proficiency level, through integrated classroom activities involving the four skills (listening, speaking, reading, and writing). The curriculum provides courses that are offered to students with specific learning purposes.

Japanese

CP1. The curriculum aims to provide a wide range of courses taking into consideration the various student learning backgrounds and needs, and to improve their Japanese language proficiency in stages.

CP2. Our policy is to allow students to take courses through designated steps according to their proficiency level. Employing a communicative and integrated approach, classroom activities aimed at effective development of the four skills (listening, speaking, reading, and writing) will be employed. In specialized Japanese courses and courses for native speakers of Japanese, a program designed for each educational purpose is offered.

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